April 24, 2020 ancalucia

Ce se întâmplă cu evenimentele pe timp de panemie? Interviu cu Irina Vîlciu

Care este elefantul alb din camera mea?
De când am intrat in izolare mă roade un gând și până acum l-am tot ocolit.
Acum că a trecut Paștele și teoretic în tradiția ortodoxă se pot face nunți, elefantul meu a devenit neîncăpător în cameră.

Ce se întâmplă cu sezonul de evenimente în 2020?

Este o temă de gândire și pentru voi, cei care ați ales să organizați anul acesta un eveniment important în viața voastră, dar și pentru industria de evenimente, care este efectiv blocată.

Pentru că deja stăm de mai mult de o lună în izolare și cumva primul val de panică, griji, căutare de soluții a trecut, fac o serie de scurte interviuri cu oameni valoroși din industria evenimentelor pentru a lua pulsul sezonului de anul acesta, puternic afectat de pandemia de Covid-19.

Primul interviu este cu Irina Vîlciu, de la I Do Events.

Irina este un om cald, volubil, problem solver, optimist cu o energie incredibilă! Mă pot lăuda că Irina îmi este de anul trecut verișoară prin alianță și că am văzut pe viu, în calitate de invitat, nunta ei cu Dani, pe care a organizat-o perfect! Dacă sunteți curioși, găsiți imagini aici, nunta lor apărând în ediția 2020 a Wedmag, Best of Weddings.

Pe Irina o puteți găsi, până este gata site-ul ei, pe Facebook și Instagram.

Enough said, să o lăsăm pe Irina să ne vorbescă despre pasiunea ei și despre cum gestioneaza activitatea de wedding planner în timpul pandemiei de Covid-19.

Anca : Spune-mi puțin despre tine, cum ai ajuns să fii parte din industria de evenimente?

Irina Vîlciu: Din complotul unor prietene care se căsătoreau. 🙂

Prima nuntă am făcut-o voluntar, pentru o prietenă, în 2012. Aveam la acvtiv alt gen de evenimente organizate – conferințe, școli de vară, evenimente corporate și pentru studenți, etc.

După acea primă nuntă, anul următor, în 2013, două bune prietene urmau să se căsătorească și una dintre ele m-a rugat să o însoțesc la o întâlnire cu agenția care avea să îi organizeze nunta. În timpul acelei întâlniri am venit cu multe idei, soluții, propuneri, de se întrebau toți dacă acesta e jobul meu de zi cu zi. Atunci ea m-a invitat să accept provocarea de a le organiza nunta, fiindcă cunoscându-i mai bine reușisem să vin cu niște idei personalizate, fix pe gustul și personalitatea lor. În plus, colaborasem în trecut cu ei și pe alte proiecte, și exista deja încrederea și chimia atât de necesare unei astfel de relații, atunci când vine vorba de organziarea unei nunți.

A: Ce te-a atras la industrie?

I.V.: Cred că de când mă știu mi-a plăcut la nebunie să organizez lucruri, să găsesc soluții, să fiu în contact cu oameni diverși și să nu fac lucruri de rutină. Toate acestea și multe altele îmi sunt din plin împlinite de viața în industria de evenimente. Îmi place că nu am un “ job” plictisitor, că mereu cunosc oameni noi, descopăr locuri interesante și idei/abordări creative.

A: Cum se desfășoară un an normal în bussiness-ul tău? (calendar și volum de lucru)

I.V.: Majoritatea clienților mei nu sunt oameni care locuiesc în România, ci sunt români plecați în străinătate, dar care vor o nuntă acasă, alături de toți cei dragi. Pentru ei, procesul de organziare începe cu aproximativ 1 an înainte, deoarece vizitele lor în țară sunt limitate, stabilite din timp, și ne ajută să ne organizăm în jurul lor.

Așadar, de obicei primăvara am cele mai multe discuții și întâlniri pentru sezonul de anul următor, în timp ce lucrez intens la cel curent. În funcție de complexitatea, datele și locațiile de desfășurare ale evenimentelor contractate, în fiecare an stabilesc un număr maxim de evenimente pe care le preiau, pentru a mă asigura că tratez fiecare client cu atenția, timpul și dedicarea de care are nevoie.

Cele mai multe evenimente le am în perioada mai-septembrie, dar am avut ani în care am început chiar din primul weekend al lunii aprilie și am terminat în ultimul din octombrie.

Clienții care locuiesc în România încep și mai târziu planificarea, deci sunt cazuri când semnez și în ianuarie – martie contracte pentru anul în curs. Am organizat nunți și în timp record ( 3 săptămâni), dar nu recomand acest lucru decât în cazuri excepționale. Câteva luni sunt totuși necesare și de ajuns pentru a pune cap la cap un eveniment reușit.

A: Cum a fost sezonul 2020 înainte de pandemie? Lunile ianuarie-februarie.

I.V.: Sezonul 2020 se anunța unul plin înainte de pandemie. Lunile ianuarie-februarie au fost cu vizionări, întâlniri cu furnizori, degustări și probe. E bine că avem temele făcute pentru anul viitor. 🙂

A: Ce s-a întâmplat cu evenimentele din lunile martie-aprilie-mai?

I.V.: Toate s-au amânat. Unii clienți au optat pentru reprogramarea lor în toamnă, iar alții au optat direct pentru o dată de anul viitor.

A: Ce strategie ați adoptat pentru vara și toamna 2020?

I.V.: Cum spuneam, clienții mei sunt majoritatea în afara României, și, implicit, au invitați din mai multe țări. Deoarece e incert în momentul de față când și cum se vor ridica restricțiile pentru toate țările implicate, mulți dintre ei au optat deja pentru date de anul viitor, nevrând să riște o mutare pe toamnă târzie, și aceasta imprevizibilă.

Mai am evenimente care au rămas în derulare pentru toamna aceasta, dar sunt doar cu invitați locali, și mai mici ca și număr de participanți.

A: Care este starea psihică a clienților? Ai vorbit cu ei? Sunt sau nu îngrijorați?

I.V.: Discut săptămânal cu clienții, tocmai pentru a mă asigura că nu sunt panicați și a putea găsi din timp, alături de ei, cele mai bune soluții pentru evenimentele lor. Pot spune că toți au fost foarte rezonabili, au înteles că trecem printr-o situație fără precedent și că facem fiecare tot posibilul să ne adaptăm noilor condiții, fără a afecta și mai mult frumosul eveniment din viața lor.

A: Care crezi că va fi trendul anul viitor? Evenimente mai mici, mai mari? Nu se va schimba nimic? Dacă se va schimba ceva, ce anume?

I.V.: De pe acum îmi dau seama că vom avea un sezon atipic – cu nunți vinerea, mult mai multe duminica, și, cine știe, poate chiar și în alte zile ale săptămânii. 🙂

Cred că implicit evenimentele organizate vor fi mai mici, dar asta depinde mult de evoluția situației pandemiei la nivel global și național. Am văzut nunți organizate chiar și în perioada aceasta, cu 8 invitați, conform legii. Deci cine știe ce va mai urma. 🙂

A: Care crezi că vor fi urmările economice resimțite de bussinessul tău? Dar de echipa ta?

I.V.: Cred că pandemia va tria și piața de evenimente, și e posibil ca anul viitor să nu mai existe unii furnizori, și doar unii să reziste în business.

Prevăd că anul viitor va fi unul mai plin, pentru că practic vom avea de organizat două sezoane de nunți în unul singur. Deja sunt cereri pentru anul viitor, pe lângă evenimentele mutate de anul acesta.

A: Cum faci față personal, izolării și presiunii pshice în perioada aceasta? Crezi că pandemia va genera schimbări la nivel uman și social?

I.V.: Eu acum lucrez la site, profit de pandemie. 🙂

, , , , , , ,