May 10, 2020 ancalucia

Cum este să fii wedding planner în 2020? Interviu cu Sorana Ionașcu de la Wedding Details

Pe Sorana Ionașcu o cunosc din primul an de facultate și am îndrăgit-o din prima. Era tipa talentată, relaxată, venită de la Cluj, oraș care mi-a trezit întotdeauna fascinația. Între timp ea s-a căsătorit, ca și mine, cu un coleg de facultate și a devenit arhitect de nunți. Nunta ei, organizată în 2 etape, una la Cluj și a doua la Galați, a fost un eveniment splendid. Am apreciat în primul rând detaliile pe care doar un arhitect cu creativitate, gândire structurată și un ochi format pe frumos le poate potrivi atât de bine. Nu întâmplător au ales Sorana și Andra, partenera ei, numele de Wedding Details pentru business-ul lor de wedding planning.

Nunțile organizate de Wedding Details sunt speciale. Nunți cu concept, gândite până în cel mai mic detaliu de două arhitecte talentate. În Best of Weddings 2020 revista wedmag.ro, Wedding Details au 6 apariții! Toate nunți cu concept și realizare impecabile.

În weekend-ul 8-10 Mai, cu prelungire și în perioada 11-17 Mai Wedding Details a pus la cale primul târg de nunți online din România. Îl puteți vizita la www.oneline.market  și mă veți găsi și pe mine printre expozanți. Eu l-am vizitat ieri și mi-a fost tare drag look-ul curat, arhitectural al târgului și m-a bucurat selecția de furnizori superprofesioniști, mai că îmi vine să mai fac o nuntă.

Pe Sorana o puteți găsi pe weddingdetails.ro, pe facebook —> @myweddingdetails și pe instagram —> @wedding.details

*Featured image, Sorana fotografiată de MADAS Photography

Vă las mai jos interviul cu Sorana, wedding arhitectul meu preferat!

Enjoy!

 

Spune-mi puțin despre tine, cum ai ajuns să fii parte din industria de evenimente?

Numele meu este Sorana Ionascu si sunt wedding architect. Profesia mea in acte este de arhitect, am absolvit facultatea in 2011, insa din 2013 fac parte din aceasta minunata industrie a frumosului. Deloc surprinzator, demersul l-am facut dupa ce am organizat doua nunti intr-un an, ambele ale mele si, bineinteles, ambele cu acelasi barbat. Long story short, mi-am dat seama cata liniste ar putea aduce in viata unui cuplu un om care sa planifice si sa coordoneze pregatirea unei nunti. Background-ul de arhitectura, in viziunea mea, avea doar avantaje – cine nu si-ar dori un eveniment personalizat, in care toate lucrurile sa se potriveasca in cel mai armonios fel?

La momentul acela, in 2014, wedding planningul [asa cum il intelegeam si doream sa-l practic] isi facea timid loc in piata autohtona, asadar pentru noi a fost perfect timing – alaturi de Andra Noana, arhitect si ea, am pus bazele Wedding Details si cu entuziasm am pornit la drum. Acum, dupa 6 ani de activitate avem un business in domeniu, un brand solid de care suntem foarte mandre si 7 femei fabuloase alaturi, asadar sunt foarte recunoscatoare pentru tot ce mi-a adus aceasta industrie.

Ce te-a atras la industrie?

De multe ori glumim, eu cu Andra, cum ca arhitectura nu ne-a adus niciodata imbratisari sau multumiri, dupa ce am proiectat o casa sau am facut o amenajare.

Well, in industria evenimentelor e o cu totul alta poveste. Este absolut fascinant lucrul cu oamenii, energia si dinamica lucrurilor. Imi place diversitatea si ma bucur ca am atras, de-a lungul anilor, clienti minunati alaturi de care am facut nunti fabuloase, conceptuale si cu o atentie sporita la detalii…si care ne-au multumit si ne-au imbratisat in cel mai sincer mod.

Totodata, in acesti ultimi ani, industria s-a extins enorm cantitativ dar mai ales calitativ, asadar ma bucur si de toti profesionistii pe care am ajuns sa ii cunosc, creativi dedicati profesiilor lor, alaturi de care crestem acest segment al evenimentelor private.

Cum se desfășoară un an normal în bussiness-ul tău? (calendar și volum de lucru)

Pentru cei care se intreaba ce face un wedding planner iarna, exista un singur raspuns: exact aceleasi lucruri pe care le face si vara. :)) Volumul de munca este aproape constant, pentru ca perioadele noastre contractuale sunt de minim un an, cu foarte putine exceptii. Daca la inceput de an ne ocupam mai intens de nuntile din sezon, spre toamna deja avem contracte semnate pentru sezonul urmator, asadar traim o minunata “neverending story”. O incarcatura suplimentara este in saptamana premergatoare fiecarui eveniment, culminand cu The Wedding Day, zile intense si cu satisfactii foarte mari.

Cum a fost sezonul 2020 înainte de pandemie? Lunile ianuarie-februarie.

In acest an am trait un inceput de an total atipic, si asta pentru ca am avut un eveniment pe 7 martie. O nunta surpiza, mireasa stia ca evenimentul va fi in mai, mirele a orchestrat totul minunat si au avut parte de o super petrecere… si bine a facut, in mai sigur nu ne-am fi distrat asa. :)) In paralel cu aceasta organizare ne-am ocupat, ca si in alti ani, de evenimentele sezonului, cu accent pe cele din primavara.

Ce s-a întâmplat cu evenimentele din lunile martie-aprilie-mai?

Prima nunta am fi avut-o pe 16 mai, s-a amanat pentru septembrie, La fel si cu urmatoarele. In acest moment primul eveniment ar trebui sa il avem la finalul lunii august – urmeaza sa vedem cum evolueaza lucrurile si daca va fi nevoie de o noua amanare.

Ce strategie ați adoptat pentru vara și toamna 2020?

Strategia noastra a fost de a etapiza actiunile de reprogramare, corelate cu ceea ce au anuntat autoritatile. Avem evenimente pentru care am facut chiar 2 scenarii de backup, unul de toamna si unul pt 2021, daca situatia din toamna va impune restrictii pentru nuntile mari. In mod evident, primele care s-au amanat au fost nuntile din mai, apoi iunie iar de curand am inceput si pentru cele din iulie. Am avut si clienti care au decis din prima sa amane pentru 2021, fiind pentru ei varianta cea mai buna. Speram ca situatia sa se imbunatateasca pana in septembrie si sa revenim la treaba, cu totii ne dorim sa ne bucuram de nunti.

Care este starea psihică a clienților? Ai vorbit cu ei? Sunt sau nu îngrijorați?

Vorbim constant cu clientii, am intuit din timp cursul evenimentelor si am pornit din timp scenariile de back-up, iar asta i-a linistit mult. Sunt ingrijorati, cu totii suntem, insa sunt intelegatori si constienti de faptul ca trecem printr-o situatie fara precedent iar dinamica lucrurilor nu o putem controla. Facem tot se se poate insa pentru a avea cel mai bun rezultat posibil.

Aceasta ingrijorare se rasfrange mai ales spre invitati, majoritatea evenimentelor au oaspeti care vor calatori din alte tari spre Romania. Avantajul nostru este cel al echipei extinse, asadar chiar daca avem reprogramate 2 sau chiar 3 evenimente intr-o zi, pentru noi nu este o problema.

Care crezi că va fi trendul anul viitor? Evenimente mai mici, mai mari? Nu se va schimba nimic? Dacă se va schimba ceva, ce anume?

Imi doresc ca aceasta perioada sa aduca mai multa claritate in gandire, asumare si dorinta de a face lucrurile cu focus catre ceea ce conteaza cu adevarat. Iar asta poate sa insemne nunti mai mici, consum redus, poate chiar o triere in piata in ceea ce priveste furnizorii de servicii – criteriul fiind cel al calitatii. Sper doar sa nu dispara bucuria, nevoia de a sarbatori impreuna, iubirea.

Care crezi că vor fi urmările economice resimțite de bussinessul tău? Dar de echipa ta?

Nu va fi un an usor, asta cu siguranta. Amanarile inseamna pierderi din punct de vedere financiar, insa sunt increzatoare ca vom trece cu bine de acest tumultos 2020 si vom recupera sezonul urmator.

Cum faci față personal, izolării și presiunii pshice în perioada aceasta? Crezi că pandemia va genera schimbări la nivel uman și social?

Schimbarile vor exista, nu cred ca isi imagineaza cineva ca ne vom intoarce exact in punctul in care eram cand s-a impus aceasta “pauza”. Am profitat de acest timp pentru a pregati proiecte noi, pentru a cauta metode de a imbunatati modul in care functionam, ca business, ca echipa. La nivel personal, ma bucur de timpul in familie si ma focusez pe acele mici proiecte creative de care nu am avut niciodata timp.

 

, , , , ,